Handelsbetingelser

Opdateret d. 24.04.2024.

1. Almindelige bestemmelser

1,1. Følgende vilkår og betingelser for salg ("vilkår og betingelser") gælder for udbud og salg af produkter på Estée Lauders hjemmesider i Danmark, Sverige og Norge (herefter kaldet “hjemmesiden”).

1,2. For at kunne købe varer på hjemmesiden skal du : (a) være fyldt 18 år, eller have tilladelse fra en forælder eller en juridisk repræsentant, hvis du er under 18 år; (b) være en fysisk person, dvs. at du ikke handler som led i dit erhverv; (c) registrere dig på siden (d) og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort udstedt i Danmark.

1,3. Denne aftale skal udfærdiges på dansk, hvis din leveringsadresse er i Danmark og reguleres af lovene i det land, hvor du har leveringsadresse. Ovenstående love er i disse vilkår og betingelser kaldet “lokale love og regler”.

2. Identifikation af sælger

2,1. Leverandøren er Estée Lauder Cosmetics A/S Franciska Clausens Plads 20 DK – 1799 København V Denmark VAT 65597810.

3. Produkter

3,1. Produktoplysninger er tilgængelige på hjemmesiden og videregives i henhold til lokale love og regler.

3,2. Vi tager alle rimelige forholdsregler for at sikre, at alle oplysninger, beskrivelser og billeder af produkter, der findes på hjemmesiden, er korrekte på det tidspunkt, hvor de pågældende oplysninger blev indtastet i systemet. Men vi garanterer ikke, i videst muligt omfang loven foreskriver det, at pågældende oplysninger, beskrivelser og billeder af produkter er korrekte, komplette, sande, aktuelle eller fejlfri.

3,3. De produkter, der er beskrevet på hjemmesiden samt evt. produktprøver, vi leverer til dig, er kun beregnet til personlig brug. Du må ikke sælge eller videresælge nogen af disse produkter eller evt. produktprøver. Vi forbeholder os retten til, med eller uden varsel, at annullere eller reducere antallet af produkter eller produktprøver, som skal leveres til dig, som efter vores skøn kan medføre tilsidesættelse af disse vilkår og betingelser.

4. Priser

4,1. Alle priser på produkter, der er tilgængelige via hjemmesiden, er anført inkl. moms og i lokal valuta. Forsendelsesomkostninger lægges til prisen på produkterne og angives separat på ordresedlen. For yderligere oplysninger, se også afsnittet om Levering på hjemmesiden.

4,2. Vi kontrollerer løbende, at alle de viste priser på hjemmesiden er korrekte, men vi garanterer ikke, at de er fri for fejl. Såfremt en åbenlys fejl i prisen på et produkt konstateres, tilbyder vi dig at købe produktet til den korrekte pris, eller at ordren annulleres.

4,3. Priserne kan ændres uden forudgående varsel. Den pris, der er gældende, er den pris, der er anført ved siden af det pågældende produkt på hjemmesiden på ordredatoen.

5. Bestilling på hjemmesiden

5,1. Du bestiller de ønskede varer på hjemmesiden ved at udvælge varerne og lægge dem i indkøbskurven.

5,2. For at afgive en ordre skal du angive antallet af produkter, du ønsker at købe (maks. fire (4) af hvert produkt), og en købsbegrænsning på 10,000 kr. pr. kunde. Yderligere begrænser vi også ordrer til højst tre (3) per kunde per dag. I tilfælde af en overtrædelse af nogen af disse begrænsninger, vil de pågældende ordrer blive betragtet som ugyldige og kan blive annulleret.

5,3. Vælg det ønskede produkt samt det ønskede antal, og klik på "Føj til kurv". Mens du shopper kan du vælge at se de produkter, du har valgt, ved at klikke på "Gå til kassen". Du kan gemme et produkt under dine favoritter ved at klikke på “Føj til favoritter" under produktnavnet. Produktet gemmes herefter som favoritprodukt under "Min konto". Ved at logge ind kan du altid få adgang til dine favoritprodukter.

5,4. Følg instruktionerne på skærmen for at afslutte bestillingen. Du skal altid gennemse din ordre, før du afgiver den. Inden du afgiver din ordre, har du mulighed for at redigere de oplysninger, du har indtastet, som f.eks. leverings- eller faktureringsadresse samt betalingskortoplysninger. Du kan under din bestilling til enhver tid tilføje eller fjerne produkter fra indkøbskurven. Når du har indtastet alle de krævede oplysninger, vil du blive bedt om at godkende din ordre og samtidig tilkendegive, at du har læst og accepterer de gældende handelsbetingelser. Når du har valgt dine varer og er klar til at afgive din ordre, klikker du på: "Bestil", hvorefter du vil blive bedt om at indtaste navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse samt eventuel leveringsadresse.

5,5. Når du har foretaget din bestilling, vil du modtage en kvittering, som er en gengivelse af den ordre, du netop har givet. Du vil modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail, når din bestilling er gennemført, og vi har accepteret din ordre. I overensstemmelse med gældende lovgivning indeholder ordrebekræftelsen vores vilkår og betingelser, oplysninger om de købte produkter, en detaljeret angivelse af pris og betalingsmetoden, oplysninger om leveringsomkostninger, oplysninger om vilkår og fortrydelsesret, adressen, hvortil reklamation skal indgives, oplysninger om support og gældende kommercielle garantier.

Hvis en ordrebekræftelse ikke modtages inden for 24 timer efter afsendelse, kan kunden kontakte os på + 4589872262 for hjælp.

5,6. Hvis kunder har spørgsmål eller bekymringer vedrørende placering af en ordre, eller hvis de ønsker at spørge om en tidligere placeret ordre, kan de kontakte os på +4589872262 eller via. e-mail. For at sikre en hurtig betjening bedes du oplyse dit ordrenummer.

5,7. Softwareapplikationer, der afgiver ordrer på produkter automatisk via internettet og/eller som kan kopiere flere personers online købsaktivitet, såsom "Bots" eller andre softwareapplikationer, der kan bruges til at bestille og købe produkter, er forbudt. Hvis det viser sig, at nogle produkter er blevet bestilt på denne måde, vil disse ordrer blive betragtet som ugyldige og kan blive annulleret, uden at være berettiget til nogen refundering.

5,8. Ved visse lejligheder og efter ELC's skøn og under de betingelser, som klart er fastsat af ELC, kan købet af bestemte produkter gennemføres med en gave af en defineret værdi ("Gave med køb"). En gave med køb skal vises på webstedet, og kunderne informeres om det, når de afgiver deres ordre. Gaven med køb er afhængig af tilgængelighed, og så længe lager haves, kan den ikke overdrages, og der er ingen kontantalternativer.

Den gratis gave vil blive sendt sammen med din ordre, og der skal være én gratis gave pr. ordre, uanset antallet af købte varer i ordren.

ELC forbeholder sig retten til uden forudgående varsel at (i) afbryde dette tilbud til enhver tid; (ii) annullere eller nægte en persons fordel heraf; (iii) ændre disse salgsbetingelser; og (iv) begrænse antallet af salgsfremmende indløsninger online.

Kunden informeres om, at en gave med køb er strengt relateret til et bestemt købt produkt og ikke kan beholdes af kunden i tilfælde af, at produktet returneres, refunderes eller dets ordre annulleres. 

6. Værdikoder

6,1. For at indløse en værdikode skal du indtaste koden i feltet ”værdikode” under købsprocessen på hjemmesiden. Ved oplysning af værdikoder skelnes der mellem store og små bogstaver, og koderne skal indtastes nøjagtigt som de vises.

6,2. Når en værdikode accepteres vises den på siden "Vis ordre".

6,3. Det er kun muligt at anvende én værdikode pr. ordre.

Ved gaver:
Vi forbeholder os retten til at erstatte gaven med et lignende, hvis det er udsolgt. Gaven / gaverne gælder kun så længe lager haves.

Ved rabat:
Rabatkoder gælder ikke på i forvejen nedsatte produkter på esteelauder.dk

7. Betalingsmuligheder

7,1. Du kan betale for produkterne med betalingskort. Du kan betale med følgende betalingskort:

i Danmark : Visa, Mastercard og Dankort.

7,2. Vi accepterer ikke betalingskort med faktureringsadresse uden for EU eller Danmark.

7,3. Betaling vil først blive trukket fra din konto, når dine produkter afsendes til dig.

7,4. Af sikkerhedsmæssige årsager skal faktureringsnavn og adresse matche oplysningerne på kreditkortet, der anvendes til betaling. Vi forbeholder os ret til at annullere ordrer, der ikke opfylder disse kriterier.

7,5. Alle kreditkortindehavere er underlagt valideringskontrol og accept fra kortudstederen. Hvis kortudstederen ikke (uanset årsag) autoriserer eller accepterer betalingen, er vi ikke ansvarlige for eventuelle forsinkelser eller manglende levering.

8. Ordreforespørgsler

8,1. Vi leverer normalt inden for 5 til 7 hverdage. For eventuelle oplysninger om forsendelse kan kunder kontakte os på +4589872262eller via e-mail.

8,2. Du kan følge status på dine seneste ordrer på siden Ordrestatus. Dette er den nemmeste og hurtigste vej til dine aktuelle ordreoplysninger.

8,3. Når du klikker på Ordrestatus vil du blive bedt om at logge ind med din e-mailadresse og din adgangskode. Når du klikker på Ordrestatus, siden med ordreoversigten, vises detaljerede oplysninger om dine aktuelle og tidligere ordrer. Når din ordre er afsendt, vil dit forsendelsesnummer blive vist. Du kan spore din pakke via Postnords hjemmeside, og du kan også klikke på forsendelsesnummeret for yderligere oplysninger om din ordre. Forsendelsesnummeret oplyses i visse tilfælde først 24 timer, efter ordren er afsendt.

8,4. Lejlighedsvis kan systemet annullere ordrer eller dele af en ordre af forskellige årsager. Årsagerne kan være:

  • Varen(-erne) er ikke på lager, selvom vi gør alt for at sikre, at utilgængelige varer tydeligt angives som sådan på hjemmesiden
  • Der opstod en fejl i forbindelse med betalingen
  • Det er ikke muligt at sende til den oplyste adresse
  • En identisk ordre er afgivet
  • Ordren blev annulleret efter kundes anmodning

8,5. Hvis din ordre annulleres, vil du modtage en e-mail med oplysninger om årsagen til annulleringen. Du vil ikke blive opkrævet for annullerede varer. Hvis kunden er interesseret i at placere en ny ordre eller har spørgsmål om en annulleret ordre, kan han/hun kontakte os på +4589872262eller via. e-mail.

9. Levering

9,1. Ordrer afsendes og leveres kun på hverdage (mandag-fredag ekskl. helligdage). Ordrer, der afgives en lørdag eller søndag, behandles ikke før den efterfølgende hverdag.

9,2. Vi har ikke på nuværende tidspunkt mulighed for at håndtere fakturerings- eller leveringsadresser uden for Danmark, dette gælder også Grønland og Færøerne.

9,3. Forsendelsesomkostninger fremgår af ordrebekræftelsen i et særskilt felt. Vi tilbyder fri levering ved alle køb over et beløb, der fremgår af hjemmesiden.

9,4. I overensstemmelse med lokal lovgivning skal produkterne leveres inden for 30 (tredive) dage efter ordreafgivelse, med mindre vi underretter kunden, fx via e-mail, inden for samme periode, at produkterne ikke er på lager eller er midlertidigt udsolgt.

10. Fortrydelsesret

10,1. Vores mål er at tilbyde vores kunder de allerbedste kosmetiske produkter. Du har mulighed for at fortryde dit køb, og fortrydelsesfristen er fjorten (14) dage fra modtagelsen af varen.

10,2. Meddelelse om kundens hensigt om at udøve fortrydelsesretten kan sendes via e-mail. Du skal angive ordredetaljer, herunder ordrenummer og beskrive de produkter, der returneres. Du skal udfylde retursedlen på bagsiden af fakturaen, som er vedlagt den oprindelige ordre og sende den sammen med returvaren. Hvis de produkter, der er angivet på afsendelsesnoten, ikke stemmer overens med dem, der er indeholdt i din levering, skal kunden straks underrette os ved at ringe til +4589872262.

10,3. Vores kundeservice vil bekræfte returnering og viderebehandling af din returnering. Du bedes gemme dit returnummer til fremtidig reference.

10,4. Vi refunderer ikke portoudgifterne, medmindre et produkt er beskadiget eller du modtager et forkert produkt.

10,5. Returnerede produkter skal forblive uåbnede og i god stand for at være berettiget til refundering. Hvis produktet åbnes eller returneres i utilfredsstillende stand, udstedes der ingen refundering. Hvis produktet åbnes eller returneres i utilfredsstillende stand, udstedes der ingen refundering.

10,6. Hvis kunden returnerer nogen eller alle produkter fra transaktionen, der gjorde kunden berettiget til en gave med køb, skal kunden, når det er relevant, også returnere nævnte gave med køb. Hvis de pågældende produkter ikke returneres, forbeholder vi os retten til at fratrække værdien af gaven ved køb fra produkt refundering i overensstemmelse med gældende lovgivning.

10,7. Når vi har modtaget varen retur og har kontrolleret, at den returnerede vare lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, refunderes den fulde købesum til dig, inklusive udgifterne til vores fremsendelse til dig, via den samme betalingsmetode, som anvendes ved købet, hvilket kan tage op til 14 dage. Tilbagebetalinger sker via det oprindelige betalingskort. Du vil modtage en e-mail, når tilbagebetalingen er gennemført.

10,8. For din egen sikkerhed og for at sikre en hurtig levering, anbefaler vi, at du sender returpakken som pakke, så det er muligt at spore den.

10,9. Det er kun muligt at bytte eller returnere produkter, der er købt online. Produkter købt hos en forhandler er underlagt forhandlerens returpolitik. Det er ikke muligt at bytte eller returnere produkter, der er købt hos en Estée Lauder-forhandler, på Estée Lauder Online. Det er ikke muligt at bytte eller returnere produkter, der er købt online, hos en Estée Lauder-forhandler.

11. Manglende overensstemmelse

11,1. Enhver manglende overensstemmelse, der involverer www.esteelauder.dk og køb herpå, er underlagt dansk ret og de danske domstole. I tilfælde af manglende overensstemmelse har kunden ret til at få produktet bragt i overensstemmelse med købsaftalen ved gratis afhjælpning eller omlevering. Hvis ovenstående ikke er muligt har kunden ret til et passende afslag i prisen, eller til at hæve købet med hensyn til de leverede produktet. Disse rettigheder bortfalder, hvis kunden undlader at underrette os om den manglende overensstemmelse inden for rimelig tid, efter kunden opdager en sådan manglende overensstemmelse. Vi er ansvarlige, når den manglende overensstemmelse viser sig senest tre (3) år efter leveringen af produkterne.

12. Gældende ret og jurisdiktion

12,1. Disse vilkår og betingelser er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med dansk lovgivning.

12,2. Enhver tvist, der måtte opstå som følge af eller i forbindelse med fortolkningen, gyldigheden og/eller fuldbyrdelsen af disse vilkår og betingelser, er underlagt de kompetente domstoles værneting, hvor kunden har bopæl eller er bosiddende.

13. Kontaktoplysninger

13,1. For enhver information og support om produkter og købsmetoder gennem webstedet kan kunden kontakte os via e-mail eller med post til følgende adresse:
Estée Lauder Cosmetics A/S Franciska Clausens Plads 20 DK – 1799 København V Denmark VAT 65597810.

14. Retur- og bytteservice

Hvis du ikke er tilfreds med dit onlinekøb, kan du kontakte os på: +4589872262 eller via e-mail.
Tilsvarende kan du indbringe tvister i forbindelse med salget af produktet til følgende instans for alternativ tvistbilæggelse:

Danmark

Hvis du ønsker at klage over dit onlinekøb, kan du kontakte os på +4589872262eller via e-mail.

Man kan ifølge EU-forordning nr. 524/2013 om onlinetvistbilæggelse i forbindelse med tvister på forbrugerområdet også afgøre tvister til Europa-Kommissionens onlineplatform, som findes på https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Man kan ligeledes henvise tvister i forbindelse med salget af produktet til følgende instans for alternativ tvistbilæggelse:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby, 2500
Danmark
E-mailadresse: info@forbrugereuropa.dk
Hjemmeside: http://www.forbrugereuropa.dk/
Telefon: +45 41 71 50 00



Til toppen
Powered by Translations.com GlobalLink OneLink SoftwarePowered By OneLink